INFO TRAIL- EN WALKEVENT OKT 2023

                                                 Start en aankomst

Domein De Ghellinck

Kortrijkstraat 110

9790 Wortegem-Petegem

UPDATE 9/10/2023

-> 2 uur voor de start kan u het startnummer afhalen in de tent (Domein De Ghellinck).

-> Het GPX-bestand komt in de loop van de week op de website en zal u ook via e-mail ontvangen.


Afstanden:

- 160 km

afstand 162,6 km

2125 hoogtemeters

98,6 km onverhard

- 120 km

afstand 120 km

1345 hoogtemeters

66 km onverhard

-80 km A

afstand 82,6 km

1072 hoogtemeters

44 km onverhard

-80 km B

afstand 80 km

1046 hoogtemeters

45 km onverhard


Rustposten


Elke 20km is er een verwarmde rustpost met warme, koude dranken en snacks. In elke rustpost kan u zich eveneens bevoorraden met drinken en snacks voor tijdens de wandeling.


Aan startzaal ook aankomstzaal is er een slaapzaal voorzien die steeds tot jullie beschikking is . U dient zelf te zorgen voor de nodige uitrusting (matras, deken,...).


Na aankomst is er mogelijkheid tot douchen.


Parking


Niet alle parking mag gebruikt worden door Beat the trail. Volg de instructies van de parkeerwachter zodat u zeker bent dat uw wagen veilig staat voor het volledige weekend.


Afstanden - Start- en aankomsttijd


80km A

  Start vrijdag 13 oktober 2023 om 22u - aankomst zaterdag 14 oktober voor 17u.


160km Walk

      Start Vrijdag 13 oktober 2023 om 22u - aankomst zondag 15 oktober voor voor 12u.


160 km Run

Start zaterdag 14 oktober 2023 om 02u - aankomst zondag 15 oktober voor 12u.


120km

Start zaterdag 14 oktober 2023 om 08u - aankomst zondag 15 oktober voor 11u.


80km B

Start zaterdag 14 oktober 2023 om 15u - aankomst zondag 15 oktober voor 10u.


Ons event is geen wedstrijd. Er worden geen tijdsopnames bijgehouden noch een klassement opgemaakt.


De startdocumenten kunnen afgehaald worden op de dag van uw deelname 2 uur voor de start.


Inschrijvingen


Open vanaf 1 mei 2023 tot en met 24 september.


Er kan niet ter plaatse ingeschreven worden op de dag van het event.


De inschrijving is pas geldig na overschrijving van het inschrijvingsbedrag naar BE42 1030 7320 4554 (vergeet niet de naam van de deelnemer(s) te vermelden).


Het parcours is volledig uitgepijld. Een wandel-GPS is echter geen overbodige luxe, één week voor de start van het event krijgt u een GPX-bestand toegestuurd voor de gekozen afstand.


Gezien een deel van de wandeling in het donker doorgaat is het een must om over de nodige verlichting (hoofdlamp/zaklamp, licht rugzijde) te beschikken.


Elke deelnemer die aankomt krijgt een medaille, T-shirt en een getuigenschrift.


De volledige duur van het event kan u bij het Rode Kruis terecht voor eventuele verzorging. We raden ook aan om een fluitje mee te nemen voor noodsituaties.


Maaltijden 80km


Sinds dit jaar beiden we voor de 80km A en B naar eigen keuze ook een warme pastamaaltijd aan tegen een meerprijs: maaltijd + 1 consumptie = 15 euro. Dit dient betaald te worden gelijktijdig met uw inschrijvingsgeld.


Voor de 80km A wordt de maaltijd genuttigd na de trail, voor de 80km B voor de start van de trail.


Dropbag


Voor alle deelnemers is het mogelijk om elke 40km gebruik te maken van een dropbag.


De dropbag is een gesloten tas van max. 10 kg. De dropbag dient gelabeld te zijn en er mag geen kledij/accessoires aan de dropbag vastgemaakt worden. Alles dient zich in de dropbag te vinden.


Voor de 80km A en B is er 1 dropbag op de rustpost na 40km.


Voor de 120km kan u 2 dropbags gebruiken, dropbag 1 in de startzaal na 40 km en dropbag 2 in de rustposten na 80km 


Voor de 160km kan u eveneens 2 dropbags gebruiken, dropbag 1 in de startzaal na 80 km, dop bag 2 in de rustpost na 40 km en  120


Elke dropbag dient voorzien te worden van een label met de naam van de deelnemer, de gekozen afstand en vermelding of het een dropbag voor in de startzaal is of voor in de rustpost(en). Noteer nummer 1 voor de dop bag startzaal en nummer 2 voor de dropbag rustpost(en).


Tracking


Deelnemers worden uitgerust met een trackingsysteem. De organisatie en de supporters kunnen op deze manier de positie van de deelnemer elke 30 seconden volgen via een link die een week voor de start van het event verstuurd zal worden.


De tracker dient terugbezorgd te worden bij aankomst of na opgave aan de organisatie.